שוק טלה

מתכון שוק טלה הכי טעים שתאכלו

צאו מהשוק ולכו לקנות טלה – שוק טלה כמובן. 

שוק טלה הופך ארוחה למלכותית ואת מכין המנה לשף על. אבל בינינו – אין יותר קל מהכנה של נתח בבישול ארוך כמו שוק טלה ויש להקפיד על כלל אחד בלבד שאינו קשור בכישורי מטבח כלל.

רוצים לדעת מה הסוד בהכנה של מתכונים מסוג זה? בחירת נתח איכותי. אל תתפשרו. זהו. 

את יתר העבודה עושה הנתח בעצמו בזמן הבישול הארוך, ללא עזרה מיוחדת מלבד תיבול מינורי להדגשת הטעמים של הנתח עצמו.

המתכון הזה הוא למעשה אוסף של כמה מתכונים באדיבות מנוסי שוק טלה ומתכונים שמצאתי ברשת שעשיתי להם התאמה לתזונה קטוגנית, פליאו ותזונה דלת פחמימות. למעט עניין הפחמימות יש חשיבות לדייק בכל הקשור בזמני הכנה וטמפרטורות, יש הסבר מפורט בצורת ההכנה.

בחג הבא אתם הולכים להכין את מלך הארוחה – שוק טלה ולקצור את המחמאות.

חומרי גלם:

  • נתח איכותי במשקל 2.5 לפחות
  • ראשי שום קלופים
  • 2 בצלים גדולים פרוסים
  • חרדל דיז’ון
  • פפריקה/פפריקה מעושנת
  • פלפל שחור גרוס
  • טימין/רוזמרין אפשר גם וגם

הכנת שוק טלה:

לנעוץ שום בנדיבות לאורך/רוחב השוק (אני נעצתי חצי קופסה של שום קלוף ומוכן שיש בכל סופר)

להכין ממרח בקערה קטנה מ – 4 כפות חרדל, 2 כפות פפריקה ולערבב היטב. אם אתם חובבי פפריקה אז תוסיפו יותר. פפריקה מעושנת היא אופציה מעולה למי שאוהב את הטעם. זה בהחלט משדרג.

הניחו את הנתח על מצע בצל בתבנית רחבה מספיק לאפשר לנתח להשתזף בכיף בתנור

למרוח את הנתח כולו בצורה שווה בממרח שהכנתם ופזרו פלפל וענפי טימין/רוזמרין.

בחלק מהמתכונים שנתקלתי מרחו את הנתח גם בשמן זית. אני לא מרחתי ויצא לי משגע. נתון לשיקולכם.

זהו, תם שלב העירבובים והמריחות. מרגע זה התנור שלכם הולך לעבוד שעות נוספות וכל הבית שלכם יתמלא בריח מטורף.

צליית שוק טלה:

חממו מבעוד מועד את התנור לטמפרטורה הכי גבוהה והכניסו את הנתח לתנור ללא כיסוי למכת חום של 20 דקות מכל צד.

להוציא ולכסות היטב (זהירות זה חם אש!) להוריד את הטמפרטורה ל 100 מעלות ולאפות עוד כ 6-7 שעות.

ניתן להפוך את התהליך – להתחיל עם אפיה של 7 שעות בחום של 100 מעלות ובסוף לתת מכת חום למשך 20 דקות מכל צד. הכנתי גם וגם וצריבה בסוף התהליך מקנה יותר קריספיות אבל הטעם אותו הדבר.

מה לגבי ירקות?

ובכן, לא חובה אבל מומלץ ביותר מאחר והירקות סופגים את הטעמים של הנתח וזה טעים בצורה לא חוקית.

איזה? בעיקר ירקות שלא מאבדים את צורתם והופכים לרכיכה לא פוטוגנית. מאחר והמתכון הוא דל פחמימות אז ירקות וירקות שורש שיחסית דלי פחמימה ילכו נהדר. תלוי עד כמה דל פחמימה אתם עושים (להרחבה על דיאטה קטוגנית והירקות שמתאימים) כמו – פטריות, כרוב, כרובית, ברוקולי, בצל, קולורבי, לפת וכו’ 

מי שאוכל פחמימות במסגרת תזונת פליאו שאינה דלת פחמימות במיוחד יכול להכין עם גזר,בטטה ותפוחי אדמה בנוסף.

שתפו את הפוסט והוסיפו תגובות למטה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
מתכונים
לירז בלומנפלד

בראוניז לסוכרתיים

בראוניז ללא סוכר – מתכון לסוכרתיים אין כמו בראוניז קטן ליד הקפה! ועוד יותר כאשר הוא מתאים גם לסוכרתיים, צליאקים וכל מי שאוכל לפי עקרונות

קרא עוד »
מתכונים
לירז בלומנפלד

לחם שקדים קטוגני לפסח

לחם שקדים קטוגני לפסח יותר נכון – פרוסת לחם מהירה במיקרו  מרכיבים: 2 כפות קמח שקדים כפית קמח קוקוס (יש מתכונים ללא) ביצה כף חמאה

קרא עוד »