מדריך תוספי תזונה לאיזון הורמונלי לנשים - חלק 2

מאמר זה יספק לך סקירה נרחבת על כל הנקודות שחשוב לאזן. לדוגמה אם הבעיה שלך היא רמות סטרס גבוהות אזי הטיפול שלך יתמקד מן הסתם בהפחתת רמות הסטרס וחיזור מערכת החיסון שלך כך הגוף שלך יהיה עמיד בפני סטרס וזאת באמצעות התוספים הנכונים למטרה זו. המאמר פה מחולק לפי קטגוריות ובהתאם לגורם הבעייתי אצלך שאת צריכה לתת לו דגש.

💡מדריך תוספים זה הינו החלק השני לעבר האיזון ההורמונלי שלך ואינו שלם ללא המדריך החינם לאיזון הורמונלי ב 7 צעדים שאותו תוכלי להוריד פה שם תחכה לך גם הדרכה מוקלטת מדהימה וכה חשובה שערכתי עם המון טיפים והמלצות שתוכלי ליישם בקלות כבר ממחר בבוקר.

איך בעצם תדעי מה הבעיה אצלך? ראשית, עלייך לצפות בהדרכה המלאה שתספק לך המון מידע וכיוון. שנית, תלכי לעשות בדיקות דם נרחבות וגם פרופיל הורמונלי מלא זוהי למעשה הבדיקה הכי חשובה לקראת האיזון שלך. במרפאות מסוימות תוכלי גם לערוך בדיקות מתקדמות יותר של שתן ורוק. דבר אחרון – איפיון בעיה אינו שלם ללא תשאול אישי המבוסס על ההיסטוריה הרפואית שלך וכן התסמינים מהם את סובלת. אחרי הקדמה חשובה זו 🙂 לכי לטפל בעצמך! כי יש לך המון מה לעשות.

מדריך זה ויתר המדרכים אינם תחליף לייעוץ אישי והתאמה אישית ומומלץ לפנות לגורם מקצועי או אליי לצורך התאמה אישית וכל ההמלצות שלי במדריך זה כלליות. הטיפול בחוסר איזון הורמונלי בין היתר אסטרוגן דומיננטי (בהדרכה יש הסבר פשוט) דורשת גישה הוליסטית נרחבת הכוללת שינוי תזונתי, ניקיון השינה, וויסות רמות הסטרס ובמידה ויש גם מענה לתת פעילות בלוטת התריס שלך, ובנוסף, שילוב תוספי תזונה, צמחי מרפא, ומזונות על במטרה לתמוך ולאזן את המערכת ההורמונלית שלך.

תוספי תזונה לסילוק אסטרוגן רע

קטגוריה זו הינה קריטית במידה ויש לך אסטרוגן דומיננטי שזהו אסטרוגן "מלוכלך" שהצטבר אצלך בכבד בעיקר והגוף שלך זקוק לעזרה חיצונית בשביל להיפטר ממנו באמצעות התוספים המומלצים הבאים:

DIM-plus כמוסות צמחוניות

DIM מ"ג 100 עד 300 מ"ג ליום עם ארוחה (להתחיל עם 100 מ"ג). לדף המוצר ב iHerb »

סידן D-גלוקראט, 500 מ"ג

סידן D-Glucarate עד 1000 מ"ג ביום ליטול עם הארוחה כדי לייעל את הספיגה ולחלק את המינון ל -2 בין הארוחות. לדף המוצר ב iHerb »

איזון הורמונלי כללי

קטגוריה זו הינה כללית ולא ספציפית עבור הורמון מסוים. התוספים המומלצים פה כאשר יש חוסר איזון כללי.

Vitex שיח אברהם בטינקטורה נוזלית 

הכי מומלץ בנוזל של חברת ברא צמחים (מינונים בהתאמה אישית) נוטלים בבוקר על בטן ריקה.

בי קומפלקס

בי קומפלקס מתאים לכל הקטגוריות שיש במדריך זה ולצורך איזון הורמונלי הוא תוסף חובה. לדף המוצר ב iHerb »

ויטמין D

נקרא גם הוויטמין ההורמונלי והוא בסיס וחומר גלם ליצירת הורמונים ולכן כה חשוב עבורך. רוב האנשים סובלים מחוסרים שלו וניתן לאתר בקלות באמצעות בדיקת דם פשוטה.  לדף המוצר ב iHerb »

הפחתת רמות הסטרס ואיזון בלוטת האדרנל

צמחים אדפטוגנים

צמחים אדפטוגנים חשובים עבורך מאד מאחר והם יעזרו לגוף שלך להתמודד עם רמות הסטרס הגבוהות שלך ואין לוותר על תוסף מופלא זה.

אדפטוגנים נוטלים על קיבה ריקה ולפחות פעמיים ביום עם עדיפות לשלוש (אפשר לשלב בקלות יחד עם בי קומפלקס). לדף המוצר ב iHerb »

בי קומפלקס + B1

הלינק לתוסף בי קומפלקס כבר קיים תחת הקטגוריה לאיזון הורמונלי כללי, ועלייך להוסיף גם B1 במטרה לאזן את רמות הסטרס שלך. לדף המוצר ב iHerb »

איזון רמות הסוכר והאינסולין

בקטגוריה זו חשוב לסייע לגוף לאזן את רמות הסוכר ובמיוחד אם ברקע יש טרום סוכרת או סוכרת וכן בעיה מטבולית אחרת כמו טריגליצרידים גבוהים, כבד שומני, דלקתיות, לחץ דם גבוה ו HDL נמוך. לצורך איזון מטבולי יש לעשות תזונה דלת פחמימות ובדגש לתזונה קטוגנית לפחות לתקופה הראשונית אחרת הטיפול לא יהיה יעיל.

תוסף ברברין

במידה ויש בנוסף גם רמות גבוהות של סוכר או חשקים גדולים למתוק מומלץ לווסת זאת יחד עם תוסף ברברין לפחות כקו ראשון בטיפול ויש לקחת אותו בהתאם למצב ולפחות פעמיים ויום ואף יותר (התאמה אישית). לדף המוצר ב iHerb »

דיטוקס לכבד

קטגוריה זו חשובה עבורך במידה ואת סובלת מבעיות במערכת העיכול מכל סוג שהוא שיכול להעיד גם על קושי של הכבד לעשות דיטוקס בצורה יעילה ולכן את צריכה לעזור לו באמצעות התוספים המתאימים.

אצטיל ציסטאין - NAC

לוקחים עם אוכל 600 מ"ג (יש לעשות התאמה). לדף המוצר ב iHerb »

צמחים מרירים

צמחים מרירים ניתן לצרוך גם בחליטות כמו שן הארי, גדילן (הזרעים).

או בתוסף לפחות פעמיים ביום על קיבה ריקה. לדף המוצר ב iHerb »

אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון

קטגוריה זו נותנים דגש במידה ויש דלקתיות גבוהה וכן לספק לגוף נוגדי חמצון החשובים למניעת תהליכים חמצוניים ודלקתיים

NAC

NAC עוזר לייצור גלוטתיון – אנטי חמצוני הכי חזק שיש שהגוף שלך מייצר אך עם הגיל בירידה ולכן יש לתסף. לדף המוצר ב iHerb »

צמחים מרירים

כורכומין במידה ויש גם דלקות בגוף מומלץ ליטול 500 מ"ג כל 4 שעות עד להקלה בכאבים (התאמה). לדף המוצר ב iHerb »

בריאות מעיים ועיכול

פרוביוטיקה היא תמיד מומלצת במטרה לאזן את הפלורה של החיידקים הטובים שלנו בגוף וגם לספק לגוף שלך הגנה מפני מזיקים ובמיוחד אם את סובלת רבות ממערכת עיכול כמו – עצירות, גזים, שלשול, צרבות, תת חומציות, קשיי עיכול ועוד.

מזונות על מומלצים

הגבירי צריכת מזונות עתירי סיבים כמו – ירקות מכל סוג עם עדיפות לירקות מצליבים כמו כרוב, ברוקולי וכרובית שעוזרים לפנות את האסטרוגן הרע שהצטבר וגם רעלים (אם את סובלת מתת פעילות בבלוטת התריס את חייבת לבשל את המצליבים). תוסיפי גם 2 כפות זרעי פשתן טחונים טריים, צ'יה, תה ירוק, 2 אגוזי ברזיל ביום וכף זרעי דלעת.

התכנים המופיעים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתם לספק מידע ובשום מקרה אינם בגדר המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית מקצועית. בכל מקרה יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני קבלת טיפול ו/או שימוש בתכשיר רפואי כלשהו. השירותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאים אותם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא. במידה והינך סובל מבעיית בריאות כלשהי או תחת השגחה או מעקב של גורם רפואי עלייך להיוועץ עם הגורם המטפל.