15 רעיונות לארוחת בוקר קטוגנית ודלת פחמימות

שוב פעם ביצים? בהתחלה התלהבתם שאפשר לאכול ביצים כל יום והרבה במסגרת התזונה, וכרגע בא לכם להקיא רק שאתם שומעים את המילה ביצים. מוכר לכם?

מהיום אתם הולכים להכיר 15 רעיונות אחרים 👩‍🍳 כן כן אתם רואים נכון 15 רעיונות שיגוונו לכם את ארוחת הבוקר שלכם או כארוחה הראשונה (אם אתם צמים בבוקר) וכל זאת מבלי לצאת משגרת הקיטו שלכם! ובונוס מיוחד – גם מבלי להרים הפקה! כי למי יש זמן לכל זה? אתם רוצים לאכול טעים, קל ומהיר ומעכשיו גם מגוון.

15 ארוחות בוקר קטוגניות

#1 מאפינס ירקות קלאסי

מאפינס או פשטידה עם ירקות שאתם אוהבים. בתזונה הקטוגנית עושים שימוש בקמח שקדים/קוקס במקום בקמח חיטה ואפשר אפילו לוותר על קמח השקדים ולזרות מעל קצת פרמזן או כל גבינה אחרת קשה וטעימה. אני ממליצה להכין כמות גדולה שתסגור לכם פינה לכל השבוע ואפשר גם להקפיא.

#2 גרנולה קטוגנית

ערבבו אגוזים מכל הסוגים ולא קלויים את הרשימה תוכלו למצוא פה. תוסיפו גם זרעים כמו זרעי חמנייה, דלעת וכו' שמן קוקוס או ,MCT והופה קיבלתם אחלה גרנולה ביתית וטעימה ברמות היסטריות. אפשר להקפיץ מעט על המחבת אך, לא יותר מדי להימנע מלהרוס את חומצות השומן שיש באגוזים ובזרעים. לשמור בצנצנת אטומה, ולאכול עם חלב שקדים לא ממותק/קרם קוקוס/שמנת.

#3 "שיבולת שועל" קוקוס

לערבב זרעי צ'יה עם פתיתי קוקוס ללא תוספת סוכר יחד עם חלב קוקוס ולהשאיר במקרר ללילה, ויש לך ארוחת בוקר משביעה וכייפית. כמות חלב הקוקוס משתנה לפי המרקפ שאתם מעדיפים תתחילו עם שליש כוס ותעלו בהדרגה.

#4 חביתה מלאפה במילוי מוצרלה, עגבניות ובייקון טלה

זוהי מנה הדורשת טיפה יותר מיומנות אבל בסופה תקבלו מנה מושלמת שלא מביישת מסעדת גורמה. להכין חביתה דקה דקה באופן רגיל. להעביר לצלחת כאשר הנחתם מתחת לחביתה נייר אפייה וכסף מתחת לנייר האפייה. הניחו במרכז החביתה איזה מילוי שבא לכם כמו עגבניות, מוצרלה ובייקון טלה. גלגלו כמו לאפה רגילה ותעטפו בנייר אפייה ומעל נייר כסף וצאו לדרך. 

#5 ביצים קשות עם ירקות

זה קל! אבל כמה שזה קל אנחנו לפעמים שוכחים שגם האופציה הזאת קיימת. מרתיחים כמות גדולה של ביצים ומאחסנים אותן במקרר עד שבוע. מצרפים לזה אבוקדו, טונה, זיתים ואתם מסודרים.

#6 ירקות טריים או מוקפצים עם סלמון מעושן איכותי וגבינת שמנת

אין פה יותר מדי מה לפרט והנחיות להכנה. יש לשים לב שרוכשים סלמון איכותי אפשר לזרות מעל הכל זרעי חמנייה, שוצשום וכו'

#7 סלט ביצים קטוגני

אומנם דומה לביצים הקשות אך יש פה טוויסט. בסלט הזה אתם יכולים להוסיף איזה ירקות שאתם אוהבים כמו – תרד, עגבניות שרי, כרוב, חצילים וכו'. הטוויסט הוא הבשר זה שנשאר לכם מאתמול מארוחת הערב. או לרכוש חזה אווז, בייקון/בייקון טלה, ולערבב יחד עם מיונז קטוגני ביתי או שמנת חמוצה 27%.

#8 פודינג צ'יה ותותים

זרעי צ'יה מעורבבים עם חלב שקדים ללא סוכר שהושרו כמה שעות קודם לכן. תוסיפu לזה תותים או כל פרי יער אחר. קל וטעים טעים.

#9 פנקייק קטו

הפנקייקים האלה עשויים מקמח שקדים/קוקוס והם נהדרים! תהנו מהם עם חמאת שקדים, פירות יער או סתם חתיכת חמאה ומלח.

#10 שייק חמאת שקדים, פירות יער ושמן קוקוס או MCT

לשקשק ולשתות זוהי אופציה מצוינת לקיץ. מרענן!

#11 וופל בלגי

הבלילה להכנת וופל בלגי היא בדיוק כמו הבלילה להכנת הפנקייק רק שהפעם יש להעביר למכשיר להכנת וופל בלגי או טוסטר. אפשר לאכול זאת עם פירות יער, אגוזים, שוקולד ועוד.

#12 סלט אבוקדו עם סלמון מעושן או טונה

כן בבקשה! אם בא לכם להוסיף גם שרימפס – לכו על זה! עגבניות שרי וכוסברה יקפיצו לכם את הטעמים לפחות פי 100.

#13 שקשוקה עם גבינת צ'דר

הצדר אינו חובה 🙂 אבל נראה אתכם מסרבים לו! את השקשוקה אתם מכינים כרגיל. 

#14 שאריות של החיים או של ארוחת הערב

נשאר משהו מארוחת הערב? אולי גם משהו מהצהרים? תשמרו! אסור לזרוק אוכל! תוסיפו לזה – ירקות, ביצים או מה שיש במקרר ונגמר הסיפור שלום וביי.

#15 קפה בולטפרוף

אף רשימה לארוחת בוקר קטוגנית אינה שלמה בלעדיו. הקפה המפורסם עם השמן/חמאה/שמן קוקוס/MCT זה שמחקה צום 😛 אם אתם לא עושים צום (הפסד שלכם!) אתם מוזמנים להוסיף גם שמנת/קרם קוקוס או חלב שקדים ללא תוספת סוכר.

התכנים המופיעים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתם לספק מידע. בשום מקרה אינם בגדר המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית מקצועית. בכל מקרה יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני קבלת טיפול ו/או שימוש בתכשיר רפואי כלשהו. השירותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאים אותם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן לצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא. במידה והינך סובל מבעיית בריאות כלשהי או תחת השגחה או מעקב של גורם רפואי עלייך להיוועץ עם הגורם המטפל.